بخون و حال کن :)

⚫امیرالمؤمنین فرمود:

به خدا قسم فاطمه به من وصیت کرده بود

که شما دو نفر بر سر جنازه‏ ی او و نماز بر او حاضر نشوید.

من هم کسی نیستم که امر او و وصیتش را مخالفت کنم.


⚫عُمَر گفت :این سر و صداها را رها کن.

هم اکنون کنار قبرها می ‏روم و آنها را نبش می کنم

تا جنازه ‏ی فاطمه را پیدا کنم و بر بدن او نماز بخوانم!


⚫حضرت فرمود:

بخدا قسم اگر کوچکترین اقدامی در این باره کنی

آنگاه من جز با شمشیر با تو روبرو نخواهم شد

قبل از آنکه بتوانی کاری انجام دهی.


⚫عمر فریاد زد:

عده ‏ای از زنان مسلمین بیایند تا این قبرها را بشکافیم

و جنازه‏ ی فاطمه را پیدا کنیم تا بر بدن او نماز بگذاریم

و قبر او را زیارت کنیم!!

⚫این خبر به امیرالمؤمنین رسید.

حضرت قبای زرد رنگی را که در جنگهای شدید می ‏پوشید به تن کرد

و بحال غضبناک که چشمانش سرخ شده

و رگهایش بالا آمده بود با تکیه بر شمشیر ذوالفقار آمد

تا وارد بقیع شد.


⚫یک نفر جلوتر سراغ مردم رفت

و خبر داد که علی بن ابی ‏طالب می ‏آید

و به خداقسم یاد می‏کند که اگرسنگی ازاین قبرهاحرکت داده شود

شمشیر خواهد کشید تا همه را بکشد.


⚫عمر و اصحابش مقابل حضرت درآمدند و عمر گفت:

چه خبر است ای اباالحسن!

بخدا قسم قبر او را می شکافیم و حتماً بر او نماز می ‏خوانیم!

⚫مولا لباس عمر را گرفت و او را تکانی داد

و بر زمین زد و فرمود:

ای عمر، حق خود را رها کردم تا مردم از دین برنگردند،

و اما قبر فاطمه، قسم به آنکه جان علی بدست اوست،

اگر تو و اصحابت در این باره کوچکترین اقدامی کنید

زمین را از خون شما سیراب می ‏کنم.

اکنون اگر می ‏خواهی اقدام کن.

من اگر شمشیر بکشم آن را غلاف نمی ‏کنم

مگر با گرفتن جان تو!

تو همان کسی نیستی که پیامبر قصد کشتن تو را داشت

و سراغ من فرستاد،

من هم با شمشیر آمدم و بسوی تو هجوم آوردم

تا تو را بکشم ولی این آیه نازل شد که

بر اینان عجله نکنید که جزای عملشان را آماده می ‏کنیم؟


⚫ابوبکر فوراً جلو آمد و گفت:

ای اباالحسن، بحق پیامبر و بحق آنکه بالای عرش است،

عمر را رها کن.

بدان که آنچه تو کراهت داری انجام نخواهیم داد.


⚫مولا عمر را رها کرد و مردم متفرق شدند

و از آن روز فکر پیدا کردن قبر فاطمه علیه السلام را از یاد بردند.

 



نظرات شما عزیزان:

ساجده
ساعت20:17---27 دی 1394
وبلاگت واقعا حرف نداره
خصوصا این مطلبت
پاسخ:خواهش میشود


علی
ساعت20:16---27 دی 1394
احسنت

رویا
ساعت20:16---27 دی 1394
ایول به حضرت علی
حال کردم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 18 دی 1394برچسب:, | 20:55 | نویسنده : ❦ مهــــــدا ❦ |